Metody Flipped Classroom a Tiered Approach v hodinách Aj

V rámci projektu Creativity in Languages představila Mgr. Veronika Smetanová v hodinách anglického jazyka výukové metody Flipped Classroom (převrácená hodina) a Tiered Approach (odstupňovaný přístup). Flipped Classroom je metoda, kdy si žáci, na základě zadání (v našem případě odkazu na krátké video) předem nastudují nové téma tak, aby v hodině mohlo být maximum času věnováno procvičování a praktickému používání konkrétního jevu. Tiered Approach maximálně respektuje individuální pracovní tempo žáka při plnění aktivit – učitel v úvodu hodiny představí soubor aktivit odstupňovaných podle obtížnosti. Při jejich plnění žáci postupují samostatně, případně po malých skupinkách, vlastním tempem a s vlastní kontrolou od jedné aktivity k další – je stanoven pouze minimální počet aktivit, které by žáci měli v průběhu hodiny stihnout. Aktivity jsou různorodé – od doplňování slov do vět, interaktivního poslechu s aktivitami testujícími porozumění, odpovědí na otázky na dané téma až například po krátké formulování rady na popsaný problém. Obě metody podporují samostatnost i spolupráci žáků při přípravě, v průběhu práce i při následné kontrole práce.